θεΑθήναι Ιστοσελιδα ενημερωσης Δημου Βριλησσιων. http://vrilissia.eu Sun, 09 Apr 2017 15:57:45 +0000 Joomla! 1.5 - Open Source Content Management el-gr Θέατρο: "Ακυβέρνητες πολιτείες - Η Λέσχη". Δραματοποιημένο μυθιστόρημα του Στρατή Τσίρκα. http://vrilissia.eu/index.php?option=com_k2&view=item&id=7834:ακυβέρνητες-πολιτείες-η-λέσχη-δραματοποιημένο-μυθιστόρημα-του-στρατή-τσίρκα http://vrilissia.eu/index.php?option=com_k2&view=item&id=7834:ακυβέρνητες-πολιτείες-η-λέσχη-δραματοποιημένο-μυθιστόρημα-του-στρατή-τσίρκα Θέατρο:

Ακυβέρνητες πολιτείες - Η Λέσχη

Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα του Στρατή Τσίρκα

Σκηνοθ.:Έφη Θεοδώρου

Ερμηνεύουν: Δ. Πασσάς, Μ. Μαυρομματάκης, Ηλ. Νικολούζου, Θ. Δήμου, Αν. Ευστρατιάδου, Κ. Λυπηρίδου.

Σκην.-κοστ.: Α. Δημητρολοπούλου.

Μουσ.: Ν. Πλάτανος.

Τα δύο ιστορικότερα θέατρα της Αθήνας συνεργάζονται για πρώτη φορά με στόχο την παρουσίαση της τριλογίας του Στρατή Τσίρκα Ακυβέρνητες πολιτείες.

Μια ενιαία ομάδα ηθοποιών θα συμμετάσχει στο διετές αυτό εγχείρημα, που θα μεταφέρει σκηνικά ένα εμβληματικό έργο της ελληνικής λογοτεχνίας και θα παρουσιαστεί σε τρεις φάσεις, μοιράζοντας τη διαδρομή του ανάμεσα στο Θέατρο Τέχνης και στο Εθνικό Θέατρο.

«Η Λέσχη», διαδραματίζεται στην Ιερουσαλήμ, την Αγία Πόλη, τον «αφαλό της γης», και καλύπτει το χρονικό διάστημα ενός έτους, από το 1942 έως το 1943.

Το αποτύπωμα του πολέμου βρίσκεται παντού, οι στρατηγικές κινούν νήματα και τα ιδεολογικά αδιέξοδα αναδύονται με έμφαση.

Ωστόσο, ο συγγραφέας ενδιαφέρεται εξίσου για τον ψυχισμό των ανθρώπων: τόσο του κεντρικού του ήρωα, του έλληνα Μάνου Σιμωνίδη, όσο και των άλλων προσώπων που εμπλέκονται στην ιστορία και συνθέτουν μια «επιτομή της ανθρωπότητας και των παθών της».

]]>
θεΑθήναι Sat, 18 Mar 2017 07:54:35 +0000
"Άγριος σπόρος": ο αγώνας του σύγχρονου Έλληνα της επαρχίας για την επιβίωση. http://vrilissia.eu/index.php?option=com_k2&view=item&id=7805:άγριος-σπόρος-ο-αγώνας-του-σύγχρονου-έλληνα-της-επαρχίας-για-την-επιβίωση http://vrilissia.eu/index.php?option=com_k2&view=item&id=7805:άγριος-σπόρος-ο-αγώνας-του-σύγχρονου-έλληνα-της-επαρχίας-για-την-επιβίωση

Άγριος σπόρος

Θέατρο: Επί Κολωνώ.

Κοινωνικό του Γιάννη Τσίρου

Διαρκεια : 105 ' Σκηνοθ.:Ελ. Σκότη

Ερμηνεύουν: Στ. Σταμουλακάτος, Ντ. Γιαννακοπούλου, Ηλ. Βαλάσης. Σκην.-κοστ.: Γ. Χατζηνικολάου.

Ακροβατώντας μεταξύ κωμωδίας και δράματος, ο Τσίρος σκιαγραφεί μια αρχετυπική μορφή του σύγχρονου Έλληνα της επαρχίας για να σχολιάσει τον καθημερινό αγώνα για επιβίωση.

Ο Στάθης Σταμουλακάτος αντικαθιστά τον Τάκη Σπυριδάκη στον πρώτο ρόλο.

Αιχμηρό, με πρωταγωνιστές, πρόσωπα στο οριακό μεταίχμιο της ελληνικής παρακμής συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά ο «'Αγριος σπόρος» με πρωταγωνιστή τον Τάκη Σπυριδάκη.

Ο συγγραφέας Γιάννης Τσίρος χρησιμοποιώντας τους συμβολισμούς και την αλληγορία μας φέρνει αντιμέτωπους με τις εθνικές προκαταλήψεις και την αυταρέσκεια του νέου Έλληνα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα βιοπαλαιστή ο Σταύρος έστησε σε μια απόμερη παραλία μια καντίνα πουλώντας σουβλάκια τα καλοκαίρια στους τουρίστες, μαζί με την κόρη του.

Όταν ένας Γερμανός τουρίστας εξαφανίζεται τότε το μυστήριο ψάχνει τη λύση του, οι κατηγορίες για την εξαφάνιση οργιάζουν, ενώ διερευνάται και το ενδεχόμενο αυτή να οφείλεται σε δολοφονία.

Σιγά-σιγά όλοι θα θυμηθούν ότι η καντίνα είναι αυθαίρετη, ενώ τα συρτάρια της είναι γεμάτα απλήρωτους λογαριασμούς, κλήσεις και χρέη.

Όταν οι υποψίες - που με τα συμφραζόμενα και τις προκαταλήψεις έγιναν βεβαιότητες - θα μείνουν μετέωρες, επειδή οι έρευνες θα στραφούν αλλού, τίποτα πλέον δεν θα είναι όπως πριν. Η άμμος της παραλίας θα γίνει κινούμενη κι οι αταλάντευτες πεποιθήσεις, όπως και του Σταύρου, θα υποστούν ρωγμή.

Οι ρίζες όμως του κάθε Σταύρου είναι πάντα γερά γαντζωμένες μες το άγριο τοπίο.

]]>
θεΑθήναι Sat, 11 Mar 2017 08:55:05 +0000
Θέατρο: "ο γενικός γραμματεύς" από την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού. http://vrilissia.eu/index.php?option=com_k2&view=item&id=7774:θέατρο-ο-γενικός-γραμματεύς-από-την-πειρματική-σκηνή-του-εθνικού http://vrilissia.eu/index.php?option=com_k2&view=item&id=7774:θέατρο-ο-γενικός-γραμματεύς-από-την-πειρματική-σκηνή-του-εθνικού Θέατρο:

Ο γενικός γραμματεύς

Κωμωδία του Ηλία Καπετανάκη

Η κατάκτηση της θέσης του γενικού γραμματέα από έναν επαρχιώτη δίνει αφορμή στον συγγραφέα να σχολιάσει μεδιασκεδαστικό τρόπο τη μεγαλομανία των επαρχιωτών

Ο Λάμπρος, ένας αγράμματος αλλά πλούσιος επαρχιώτης επιδιώκει μέσα από την υποστήριξή του στον τοπικό βουλευτή, μια θέση στο δημόσιο που θα του εξασφαλίσει το εισιτήριο για τη μεγάλη ζωή και τα αξιώματα στην πρωτεύουσα.

Βασικός υποστηρικτής του στο όραμα αυτό, η φαντασμένη γυναίκα του, Πηνελόπη, που επίσης προσβλέπει ένα μεγάλο αξίωμα για τον άντρα της.

Όσο ο σύζυγός της θα προσπαθεί να εισχωρήσει στο διεφθαρμένο κράτος και στους μηχανισμούς του πελατειακού συστήματος, η ίδια θα περιφέρεται στα αριστοκρατικά σαλόνια.

Ένθερμη υποστήριξη βρίσκει και από όλη του την οικογένεια που ήδη έχει ετοιμαστεί να εγκαταλείψει την επαρχία.

Η σάτιρα του Ηλία Καπετανάκη στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου συνεχίζεται ως τις 4 Μαρτίου λόγω μεγάλης επιτυχίας

Γραμμένη τα τελευταία χρόνια του 19ου αιώνα, η κωμωδία του Ηλία Καπετανάκη, «Ο Γενικός Γραμματεύς», αποτελεί περίτρανη απόδειξη της συνέχειας της φυλής.

Καθώς τη φυλλομετράς, όλα τα κακά της ελληνικής πολιτικής και κοινωνικής ζωής –νεποτισμός, πελατειακές σχέσεις, διαφθορά και οργιώδης άγνοια- ποτίζουν τις σελίδες σαν λεκέδες.

Το «Γενικό Γραμματέα», έργο πολιτικής κριτικής με ισχυρή δόση σάτιρας επέλεξε η Σοφία Μαραθάκη και η ομάδα της ΑΤΟΝΑλ για την πρώτη συνεργασία τους με το Εθνικό Θέατρο.

Η καλή σκηνοθέτις που μας έδωσε το επιτυχημένο «Ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί» αναδομεί το έργο σαν μια σύγχρονη οπερέτα, με άξονα την μουσική του Χαράλαμπου Γωγιού, πλοτίζοντάς το με στοιχεία σλάπστικ, απόλυτα ταιριαστά στο έργο του Καπετανάκη.

Μέσα από την ξέφρενη εναλλαγή ρόλων και μασκών, σχηματίζεται η απόλυτα χιουμοριστική εικόνα της Ελλάδα του 1890, όπου η αφέλεια και η αθωότητα πάνε χέρι-χέρι με την απάτη και την υποκρισία· μια εικόνα που ελάχιστα απέχει από τη σημερινή.

H ταυτότητα της παράστασης

Σκηνοθεσία: Σοφία Μαραθάκη Δραματουργική επεξεργασία: Ελένη Τριανταφυλλοπούλου Μουσική - Μουσική Διδασκαλία: Χαράλαμπος Γωγιός Σκηνικό: Κωνσταντίνος Ζαμάνης Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα Κίνηση: Βρισηίδα Σολωμού Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης Βοηθός σκηνοθέτη: Σοφία Γεωργιάδου

Παίζουν: Μιχάλης Βαλάσογλου, Λήδα Κουτσοδασκάλου, Ρένα Κυπριώτη, Σοφία Μαραθάκη, Λεονάρδος Μπατής, Κωνσταντίνος Παπαθεοδώρου, Φωτεινή Παπαχριστοπούλου, Γιώργος Σύρμας, Δημήτρης Τσιγκριμάνης, Νικόλας Χανακούλας Φωτογράφος παράστασης: Κάρολ Τζάρεκ

Εθνικό Θέατρο – Πειραματική Σκηνή, Πανεπιστημίου 48, τηλ. 210 3305074, 210 7234567 , www.n-t.gr. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή 21:00, από 26 Ιανουαρίου.

Γενική είσοδος 10€

]]>
θεΑθήναι Sat, 04 Mar 2017 12:11:02 +0000
ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΕΝΟΙ του Φιόντορ Μιχαήλοβιτς Ντοστογιέφσκι από το Εθνικό Θέατρο. http://vrilissia.eu/index.php?option=com_k2&view=item&id=7754:δαιμονισμενοι-του-φιόντορ-μιχαήλοβιτς-ντοστογιέφσκι-από-το-εθνικό-θέατρο http://vrilissia.eu/index.php?option=com_k2&view=item&id=7754:δαιμονισμενοι-του-φιόντορ-μιχαήλοβιτς-ντοστογιέφσκι-από-το-εθνικό-θέατρο ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΕΝΟΙ του Φιόντορ Μιχαήλοβιτς Ντοστογιέφσκι από το Εθνικό Θέατρο.

Το Εθνικό Θέατρο στη σκηνή Κοτοπούλη – REX, που στο πλαίσιο της νέας πολιτικής του θεάτρου αποτελεί πλατφόρμα συνομιλίας με τις άλλες παραστατικές τέχνες, παρουσιάζει -σε σκηνοθεσία και πρωτότυπη μουσική του Αναπληρωτή Καλλιτεχνικού Διευθυντή Θοδωρή Αμπαζή- μια παράσταση βασισμένη στο κορυφαίο μυθιστόρημα του Ντοστογιέφσκι.

Δώδεκα ηθοποιοί, πέντε μουσικοί και μια λυρική τραγουδίστρια συνδιαλέγονται επί σκηνής και δημιουργούν ένα ψηφιδωτό διαφορετικών τεχνών, ερμηνεύοντας ένα θεατρικό ορατόριο.

Στο πιο πολιτικό έργο του, ο Ντοστογιέφσκι πλάθει μια μοναδική ανθρώπινη τοιχογραφία που αναδύεται σε μια εποχή κρίσης και αντανακλά μια κοινωνία σε μετάβαση.

Τα προσωπικά πάθη, οι ιδεολογικές συγκρούσεις και τα ηθικά διλήμματα συμπλέκονται σε ένα μυθιστόρημα καταιγιστικής δράσης και βαθύτατης ψυχογραφικής ακρίβειας.

Η παράσταση εξερευνά ιδιαίτερους τρόπους σκηνικής αφήγησης αξιοποιώντας τη χορικότητα και τη μουσική υπόσταση του δραματικού λόγου, σε μια απόπειρα ανατομίας της δικής μας «δύσκολης» εποχής.

«Οι καιροί ήταν περίεργοι κάτι καινούργιο, κάτι πολύ παράξενο, υπερίπτατο. Στην πόλη μιλούσαν για μας: ότι η παρέα μας ήταν φυτώριο ελευθεροφροσύνης, ακολασίας και αθεϊσμού. Στην πραγματικότητα δεν ήταν παρά η πιο αθώα, γλυκειά, εύθυμη, φιλελεύθερη παλιοπαρέα».

Εξερευνώντας τις ρίζες των ιδεών και των ψυχικών διεργασιών, ο λόγος του Ντοστογιέφσκι παραμένει πάντα επίκαιρος και πύρινος.

Σε ένα από τα κορυφαία του μυθιστορήματα, βαθιά πολιτικό ως προς τη σύλληψή του και καθηλωτικό ως προς τους χαρακτήρες και τη δράση του, ο μεγάλος ρώσος μυθιστοριογράφος διαχειρίζεται ζητήματα ηθικής και ιδεολογίας, με υψηλή αίσθηση πνευματικότητας.

Η παράσταση αναπτύσσεται ως σύνθεση σκηνικής αφήγησης με άξονα τον δραματικό λόγο στη μουσική του υπόσταση.

]]>
θεΑθήναι Sat, 25 Feb 2017 08:57:44 +0000
«Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς – ΕΝΘΥΜΙΟ» με την Ναταλία Τσαλίκη σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα. http://vrilissia.eu/index.php?option=com_k2&view=item&id=7721:φλόρενς-φόστερ-τζένκινς-–-ενθυμιο-με-την-ναταλία-τσαλίκη-σε-σκηνοθεσία-γιάννου-περλέγκα http://vrilissia.eu/index.php?option=com_k2&view=item&id=7721:φλόρενς-φόστερ-τζένκινς-–-ενθυμιο-με-την-ναταλία-τσαλίκη-σε-σκηνοθεσία-γιάννου-περλέγκα «Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς – ΕΝΘΥΜΙΟ» με την Ναταλία Τσαλίκη σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα.

Η PRO4 παρουσιάζει στο θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ την παράσταση «Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς – ΕΝΘΥΜΙΟ» σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα.

Παραστάσεις 04.11.2016 έως 26.02.2017.

«H τέχνη δεν μπορεί να κυβερνιέται από την περίσκεψη και τη σύνεση». Αυτό ισχυρίζεται η Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς, η πιο φάλτσα σοπράνο στην ανθρώπινη ιστορία, προκειμένου να δικαιολογήσει την εμμονή της να τραγουδά δημοσίως, και μάλιστα Μότσαρτ.

Πολλά χρόνια μετά τον θάνατό της, ο ακομπανιατέρ της στο πιάνο, ένας διαλυμένος ψυχολογικά μουσικός, ο Κόσμε Μακ Μουν, προσπαθεί ακόμα να εξηγήσει το φαινόμενο Τζένκινς. Μια σπουδή πάνω στο ανέφικτο ιδεώδες της μουσικής, της τυραννίας του «σωστού» και του «λάθους».

Μια ακροβατική «κολορατούρα» πάνω στην τέχνη, την αρρώστια, το θάνατο και τη μνήμη. Ένα ενθύμιο μιας άλλης εποχής, μιας άλλης ανθρώπινης κλίμακας.

Ταυτότητα παράστασης: Μετάφραση: Γιάννος Περλέγκας – Προμηθέας Αλειφερόπουλος Σκηνοθεσία: Γιάννος Περλέγκας Σκηνικά/κοστούμια: Λουκία Χουλιάρα Κίνηση: Δήμητρα Ευθυμιοπούλου Φωτισμοί: Νίκος Βλασσόπουλος Σχεδιασμός-Επιμέλεια ήχου/εικόνας: Αφροδίτη Ρήγα Βοηθός σκηνοθέτη: Μάγδα Καυκούλα Βοηθός ενδυματολόγου/Κατασκευή κοστουμιών: Σάλι Αλάραμπι Φωνητική διδασκαλία: Ευαγγελία Καρακατσάνη Σχεδιασμός κομμώσεων: Σωτήρης Πατεράκης Σχεδιασμός μακιγάζ: Ιωάννα Μπάκα Ηχογράφηση μουσικής (πιάνο): Θοδωρής Οικονόμου Φωτογραφίες: Karol Jarek Παραγωγή: Μανόλης Σάρδης – PRO4 Παίζουν: Ναταλία Τσαλίκη, Προμηθέας Αλειφερόπουλος

Παραστάσεις: Παρασκευή, 04 Νοεμβρίου 2016 έως Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2017, από 9/2 κάθε Πέμπτη με 10€ Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή στις 21:00 Διάρκεια: 90 λεπτά Εισιτήριο: 15€ κανονικό, 10€ μειωμένο (φοιτητικό, ΑΜΕΑ, ανέργων, άνω των 65).

]]>
θεΑθήναι Sat, 18 Feb 2017 08:14:44 +0000
"Δεσποινίς Τζούλια", δράμα του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ. http://vrilissia.eu/index.php?option=com_k2&view=item&id=6880:θεαθήναι-δεσποινίς-τζούλια-δράμα-του-άουγκουστ-στρίντμπεργκ http://vrilissia.eu/index.php?option=com_k2&view=item&id=6880:θεαθήναι-δεσποινίς-τζούλια-δράμα-του-άουγκουστ-στρίντμπεργκ

Δεσποινίς Τζούλια
Δράμα του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ              
Σκηνοθ.:Λ. Μελεμέ
Νέο Θέατρο Βασιλάκου

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ Ι. ΒΑΤΟΥΣΙΟΣ

ΠΡΑΞΗ ΠΡΩΤΗ

ΛΑΟΥΡΑ: Ποιος ο λόγος...
ΠΑΥΛΟΣ: Ο λόγος; του Στρίντμπεργκ;
ΛΑΟΥΡΑ: Ποιος ο λόγος να πολεμάμε την φύση μας...
την αλαζονική, την ματαιόδοξη, την ανασφαλή, την αυτοκαταστροφική...ποιος;
ΠΑΥΛΟΣ: Δεν ξέρω, ίσως για την χαρά του παιχνιδιού, την ψευδαίσθηση της αλλαγής,
της αξιοποίησης του χρόνου.
ΛΑΟΥΡΑ: Περνάνε τόσα χρόνια σκέψης και θεωρίας, τα μέσα και ο τρόπος αλλάζουν,
ο σκοπός παραμένει πάντα ο ίδιος.
ΠΑΥΛΟΣ: Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πάψουμε να "παί-ζούμε".
Ακόμα και για αυτούς που έχουν υποψιαστεί το "χαμένο τέλος",
το παιχνίδι είναι ο σκοπός και η νίκη τους.
ΛΑΟΥΡΑ: Άνθρωποι, διάχυτες αισθήσεις, κέρματα του δρόμου, για ιδιωτικές, προσωπικές συλλογές.
ΠΑΥΛΟΣ: Δεν ξέρω τι είναι αυτό που σε ταράζει.
Ούτως ή άλλως η σύσταση του είναι μας, είναι μακριά, πέραν κάθε λογικής
και οποιασδήποτε κατανόησης.
ΛΑΟΥΡΑ: ...ίσως, έτσι βαθιά, αδιανόητα που μας τρομάζει.

ΠΡΑΞΗ ΔΕΥΤΕΡΗ

ΠΑΥΛΟΣ: Ελάτε δεσποινίς...
ΛΑΟΥΡΑ: Τζούλια;
ΠΑΥΛΟΣ: Γιατί όχι, κάποια κομμάτια της, σίγουρα θα κοχλάζουν στο αίμα σου.
"Πατήρ πάντων ο πόλεμος" πρωτίστως ο εσωτερικός, του είναι μας.
ΛΑΟΥΡΑ: Εξού και η σπουδαία, πολεμική ερμηνεία της Κίτσου.
Πολυδιάστατα καταστροφική, κολασμένη, υγρή ατμόσφαιρα.
ΠΑΥΛΟΣ: Χαίρομαι που σου άρεσε τόσο. Η αλήθεια είναι ότι τα καταφέρανε,
μέσα σε τόσες αποδόσεις, αυτού του τόσο μικρού κειμένου-μεγάλου έργου.
Οι σκηνοθετικές επιλογές της Μελεμέ, κοσμούν αυτόν τον ραγισμένο, πανανθρώπινο καθρέφτη.
ΛΑΟΥΡΑ: Ωραία χημεία, ωραίο ζευγάρι με τον Τζιόβα, σ' αυτό το σκηνικό του καυτού πάγου.
Ξέρεις, λειτούργησε πολύ βαθιά στις αισθήσεις μου ο πάγος και οι "μετρημένες" σταγόνες του.
ΠΑΥΛΟΣ: Όλα έβαλαν την σταγόνα τους σ' αυτό το παγόβουνο.
Και η Αρσένη με την παγωμένη συγκατάβασή της, αλλά και τα αίματα που πάντα
ζωγραφίζουν τον πάγο.

ΠΡΑΞΗ ΤΡΙΤΗ

ΛΑΟΥΡΑ: Παύλο, δηλαδή... πάμε, προχωράμε στο χάος;
ΠΑΥΛΟΣ: Μάλλον συμπεριλαμβανόμαστε. Ανεβοκατεβαίνουμε μια σκάλα και σε κάθε συνάντηση
με έναν τρόπο συναλλασσόμαστε.
ΛΑΟΥΡΑ: Άλλοι σου δίνουν το χέρι και άλλοι σε σπρώχνουν...
ΠΑΥΛΟΣ: Ακατάπαυστα, με χιλιάδες παραλλαγές.
ΛΑΟΥΡΑ: Ωραία, κρατάω την σημερινή αίσθηση, με τις όποιες αστοχίες και συνεχίζω.
ΠΑΥΛΟΣ: Και καλά κάνεις. Κάποια "κακώς κείμενα" ενδυματολογίας και κάποιες
μικρές στιγμές αψυχολόγητης ερμηνείας δεν είναι ικανά -ευτυχώς-
να μολύνουν τον πυρήνα του έργου.
ΛΑΟΥΡΑ: Κρατάω και την Κίτσου, ως μαγικό αστέρα στον αστερισμό της Πολυδούρη.
ΠΑΥΛΟΣ: Κράτα, κρατήσου γερά, από τις χαραμάδες των σκέψεων.

]]>
θεΑθήναι Tue, 05 Apr 2016 08:05:08 +0000
"Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα". Θέατρο Τέχνης "Κάρολος Κουν". http://vrilissia.eu/index.php?option=com_k2&view=item&id=6556:όσα-η-καρδιά-μου-στην-καταιγίδα-θέατρο-τέχνης-κάρολος-κουν http://vrilissia.eu/index.php?option=com_k2&view=item&id=6556:όσα-η-καρδιά-μου-στην-καταιγίδα-θέατρο-τέχνης-κάρολος-κουν

Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα.

Σκηνική Σύνθεση των bijoux de kant                      
Σκηνοθ.:Γ. Σκουρλέτης 
Τέχνης «Κάρολος Κουν» 
Φρυνίχου 14,Πλάκα

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ Ι. ΒΑΤΟΥΣΙΟΣ

ΠΡΑΞΗ ΠΡΩΤΗ

ΛΑΟΥΡΑ: Παύλο, είμαι η αγάπη σου;
ΠΑΥΛΟΣ: ...
ΛΑΟΥΡΑ: Παύλο!
ΠΑΥΛΟΣ: ...είσαι παιδί μου, βεβαίως και είσαι.
ΛΑΟΥΡΑ: Η πρώτη;
ΠΑΥΛΟΣ: ...
ΛΑΟΥΡΑ: Παύλο, η πρώτη;
ΠΑΥΛΟΣ: Καλά ρε Λάουρα, απ' όλο το έργο αυτό θες να συζητήσουμε;
ΛΑΟΥΡΑ: Η δεύτερη;
ΠΑΥΛΟΣ: Λάουρα...
ΛΑΟΥΡΑ: Ε, μη μου πεις...λέγε η δεύτερη;
ΠΑΥΛΟΣ: Είσαι του τώρα και αυτό είναι αρκετό.
ΛΑΟΥΡΑ: Εγώ πιστεύω ότι η πρώτη είναι αξεπέραστη. Είναι θέμα εντάσεως.
Το πρωτόγνωρο που σιγά, σιγά ατονεί.
ΠΑΥΛΟΣ: Μπορεί, αν και νομίζω ότι δεν είναι θέμα εντάσεως, όσο βάθους και πλάτους.
ΛΑΟΥΡΑ: Είδες ο Γιώργης;
ΠΑΥΛΟΣ: Είδα, εσύ κοίτα το δρόμο...

ΠΡΑΞΗ ΔΕΥΤΕΡΗ

ΛΑΟΥΡΑ: ...δεν υπολόγισε τίποτα. Ούτε την νιότη του, ούτε την μεγάλη διαφορά ηλικίας με το Βαγγελιώ,
ούτε καν την μάνα του που γινόταν αναγκαστικά και πατέρας.
ΠΑΥΛΟΣ: Με αυτά τρέφονται τα νιάτα. Ορμή, τόλμη και απερισκεψία, με τις όποιες συνέπιες.
Αργότερα αρχίζουν τα "υπολογιστικά".
ΛΑΟΥΡΑ: Ωραία, τρυφερή προσέγγιση του ανικανοποίητου. Έργο του Κονδυλάκη με την συμβολή του Άκη Δήμου;
ΠΑΥΛΟΣ: Ναι, η Πρώτη Αγάπη με τις φροϋδικές αναφορές.
ΛΑΟΥΡΑ: Η μεγάλη αγάπη, η αξεπέραστη...εσύ τι θα έκανες;
ΠΑΥΛΟΣ: Τι να σου πω; Μάλλον τα ίδια. Δεν έτυχα και σε μητέρα Τσανακλίδου...
ΛΑΟΥΡΑ: Πολύ καλή η ερμηνεία της, με φυσικό βάθος.
ΠΑΥΛΟΣ: Αλήθεια είναι, η παρουσία της ενίσχυσε σημαντικά το έργο, είναι πολλά χρόνια μύστης μαγείας.
Άλλωστε ξαναγύρισε από όπου ξεκίνησε. Βρίσκετε στο σπίτι της.
ΛΑΟΥΡΑ: Έχεις κλειδιά;
ΠΑΥΛΟΣ: Μόνο της αγάπης...

ΠΡΑΞΗ ΤΡΙΤΗ 

ΛΑΟΥΡΑ: Καλά που είχα πάρει τα δικά μου...
ΠΑΥΛΟΣ: Ο νόμος των πιθανοτήτων.
ΛΑΟΥΡΑ: Σίγουρα, με αρκετές να μείνουμε απ' έξω. 
Και οι bijoux de kant ήταν πολύ καλοί...
ΠΑΥΛΟΣ: Έδεσε καλά ο γάμος τους με την Τάνια. 
Ήταν καλή επιλογή για τον εικαστικό κόσμο τους.
ΛΑΟΥΡΑ: ...ακολούθησε και η ατμοσφαιρική λύρα με τα μονοπάτια της...
ΠΑΥΛΟΣ: Η μουσική ακολούθησε τους δρόμους της Πρώτης Αγάπης.
Ανάβαση στα Κρητικά όρη.
ΛΑΟΥΡΑ:...ανάβαση λοιπόν...
ΠΑΥΛΟΣ: Πως αλλιώς;
ΛΑΟΥΡΑ: Πιστεύεις πως στην πορεία ο Γιώργης το ξεπέρασε
ή πνίγηκε μέσα στα σύννεφα του χαμού της;
ΠΑΥΛΟΣ: Όταν ραγίσει το γυαλί, μένει ραγό.
ΛΑΟΥΡΑ: Λοιπόν, λέγε, δεύτερη;

]]>
θεΑθήναι Mon, 25 Jan 2016 09:43:42 +0000
"Τρωάδες", τραγωδία του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Σωτ. Χατζάκη, από το Εθνικό Θέατρο. http://vrilissia.eu/index.php?option=com_k2&view=item&id=6126:θεαθήναι-τρωάδες-τραγωδία-του-ευριπίδη-σε-σκηνοθεσία-σωτ-χατζάκη-από-το-εθνικό-θέατρο http://vrilissia.eu/index.php?option=com_k2&view=item&id=6126:θεαθήναι-τρωάδες-τραγωδία-του-ευριπίδη-σε-σκηνοθεσία-σωτ-χατζάκη-από-το-εθνικό-θέατρο

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ Ι. ΒΑΤΟΥΣΙΟΣ

ΠΡΑΞΗ ΠΡΩΤΗ
ΛΑΟΥΡΑ: ...έλα ρε Παύλο, πάμε...είναι πολύ καλό...
ΠΑΥΛΟΣ: Για το έργο είμαι σίγουρος.
ΛΑΟΥΡΑ: Όχι μόνο, και η παράσταση είναι καλή, πάμε ρε Παύλο...
ΠΑΥΛΟΣ: Που το ξέρεις για την παράσταση ρε Λάουρα;
ΛΑΟΥΡΑ: Το ξέρω, μου το είπε μια φίλη.
ΠΑΥΛΟΣ: Α, ωραία, ξέρεις, το τι λέει κάποιος, δεν έχει πάντα σχέση με αυτό που συμβαίνει.
ΛΑΟΥΡΑ: Καλά τώρα, εντάξει, μόνο εσύ ξέρεις, αφού σου λέω το άκουσα και από άλλους.
ΠΑΥΛΟΣ: Το γούστο και η αισθητική δεν είναι κοινός τόπος, αν και θα έπρεπε.
Τέλος πάντων, ποια φίλη σού το είπε;
ΛΑΟΥΡΑ: Δεν την ξέρεις.
ΠΑΥΛΟΣ: Δεν την ξέρω... ε, καιρός να την γνωρίσω. Πάμε, ετοιμάσου, και ελπίζω να βρούμε εισιτήρια.
ΛΑΟΥΡΑ: Τα έχω κλείσει...

ΠΡΑΞΗ ΔΕΥΤΕΡΗ
ΛΑΟΥΡΑ: Καταπληκτική η Καραμπέτη...
ΠΑΥΛΟΣ: Είναι γενικά καλή. Εδώ, θα την προτιμούσα περισσότερο "καταληκτική".
ΛΑΟΥΡΑ: Δεν ξέρω ακριβώς τι εννοείς, αλλά είναι δύσκολη η αποστολή της ως Εκάβη.
ΠΑΥΛΟΣ: Πολύ, ρόλος θέση για το θέατρο. Τραχύς, Δωρικός πόνος για την "χαμένη Αλεξάνδρεια".
Από την Καραμπέτη έχουμε να περιμένουμε.
ΛΑΟΥΡΑ: Μα και η Κίτσου και η Καρβούνη δεν στάθηκαν λιγότερο άξιες.
Ξεδίπλωσαν με ακρίβεια τον παραλογισμό των συναισθημάτων τους.
ΠΑΥΛΟΣ: Δεν αμφισβητώ την πρόθεση και τις ικανότητές τους, νομίζω όμως ότι όλο το εγχείρημα,
στο σύνολό του, κινήθηκε οριακά.
ΛΑΥΟΡΑ: Σιγά τώρα, μην και παραδεχόσουν την επιλογή μου.
Καμία παράσταση δεν είναι τέλεια, όλες έχουν τα αρνητικά τους, στο πλαίσιο μιας κάποιας υποκειμενικότητας.
ΠΑΥΛΟΣ: Σύμφωνοι,ποιος μίλησε για τέλειο; Δεν είναι αυτός ο στόχος.
ΛΑΟΥΡΑ: Πάμε.

ΠΡΑΞΗ ΤΡΙΤΗ
ΛΑΟΥΡΑ: Που έχεις βάλει το αυτοκίνητο;
ΠΑΥΛΟΣ: Δεν ξέρω, δεν θυμάμαι.
ΛΑΟΥΡΑ: Παύλο, δεν είναι ώρα για αστεία, είμαι κουρασμένη.
ΠΑΥΛΟΣ: Με βλέπεις να αστειεύομαι;
ΛΑΟΥΡΑ: Ωραία, προχωράμε προς το άγνωστο...
ΠΑΥΛΟΣ: Πάντα αυτό συμβαίνει, αν και το "κατηγορώ" του Ευριπίδη, μας μιλάει για πράγματα
λίγο ως πολύ γνωστά.
ΛΑΟΥΡΑ: Τελικά, ο πόλεμος είναι μέσα στην φύση μας;
ΠΑΥΛΟΣ: Έτσι φαίνεται, και η φύση -μας- είναι αξεπέραστη.
ΛΑΟΥΡΑ: Ναι, όμως με τέτοια σκληρότητα ρε γαμώτο;
ΠΑΥΛΟΣ: Αυτό ίσως κάνει και την διαφορά σε κάποιους πολιτισμούς, ο τρόπος.
ΛΑΟΥΡΑ: Από τύχη δηλαδή υπάρχουμε ακόμα.
ΠΑΥΛΟΣ: Κυριολεκτικά.
ΛΑΟΥΡΑ: Να στρίψουμε αριστερά;
ΠΑΥΛΟΣ: Αν πιστεύεις στην τύχη σου.

]]>
θεΑθήναι Tue, 01 Sep 2015 12:28:14 +0000
"Μετατόπιση προς το ερυθρό". Κοινωνικό θεατρικό έργο του Γιάννη Μαυριτσάκη. http://vrilissia.eu/index.php?option=com_k2&view=item&id=5861:θεαθήναια-μετατόπιση-προς-το-ερυθρό-κοινωνικό-θεατρικό-έργο-του-γιάννη-μαυριτσάκη http://vrilissia.eu/index.php?option=com_k2&view=item&id=5861:θεαθήναια-μετατόπιση-προς-το-ερυθρό-κοινωνικό-θεατρικό-έργο-του-γιάννη-μαυριτσάκη

"Μετατόπιση προς το ερυθρό". Κοινωνικό του Γιάννη Μαυριτσάκη.                       .

Σκηνοθ.: Θ. Παπακωνσταντίνου.

Φεστιβάλ Αθηνών.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ Ι. ΒΑΤΟΥΣΙΟΣ

ΠΡΑΞΗ ΠΡΩΤΗ

ΛΑΟΥΡΑ:...ααα, σιχάθηκα.
ΠΑΥΛΟΣ: Τι έπαθες ρε Λάουρα; Σιχάθηκες τον εαυτό σου;
ΛΑΟΥΡΑ: Γελάς ρε Παύλο. Άσε τώρα, με τα περιττώματα, πω, πω, αηδίασα...
ΠΑΥΛΟΣ: Μπορεί να μην είναι ο καλλίτερος τρόπος όμως παραμένει ένας δυνατός συμβολισμός,
όπως και τόσοι άλλοι σε αυτό το παράξενο κατά τα άλλα, μελλοντολογικό παραμύθι.
ΛΑΟΥΡΑ: Δεν ξέρω εάν ήταν ακριβώς παραμύθι, εμένα όμως με κούρασε και να σου πω την αλήθεια "χάθηκα".
ΠΑΥΛΟΣ: Ήταν αλήθεια ένας μακρύς διάλογος του ανθρώπου με το εσώτερο είναι του, μια παραδοχή της ήττας
για την ανθρώπινη φύση, που πραγματικά μοιάζει ανομολόγητη και αξεπέραστη.
ΛΑΟΥΡΑ: Και γιατί μετατόπιση προς το ερυθρό;
ΠΑΥΛΟΣ: Νομίζω ότι είναι όρος αστρονομίας για την συνεχή διαστολή του σύμπαντος. Αλληγορικά θα μπορούσες
να το δεις και σαν μία ελπίδα καταστροφής -ως αναπόφευκτο- για μια καινούργια αρχή, αφού μάλλον δεν
αντιλαμβανόμαστε την ύπαρξή μας ως μέρους του όλου και αυτοκαταστρεφόμαστε συμπαρασύροντας ότι
βρεθεί στο πέρασμά μας, και όχι μόνο.
ΛΑΟΥΡΑ: Ιδανικοί και ανάξιοι καταστροφείς.

ΠΡΑΞΗ ΔΕΥΤΕΡΗ

ΛΑΟΥΡΑ: Κλείδωσες την εξώπορτα;
ΠΑΥΛΟΣ: Ναι.
ΛΑΟΥΡΑ: Τι κάνεις εκεί;
ΠΑΥΛΟΣ: Βάζω να πιώ ένα ποτό.
ΛΑΟΥΡΑ: Μόνος σου; Για εμένα ποτάκι;
ΠΑΥΛΟΣ: Σου πέρασε η σιχασιά;
ΛΑΟΥΡΑ: Α,πα,πα, άσε με καλέ μου, μην θυμηθώ τώρα τον Παζολίνι με τα Σόδομα...μπλιάχ.
ΠΑΥΛΟΣ: Για κάποιους, ο κόσμος είναι αυτός, έτσι, άλλοι το βλέπουν πιο "ρευστά" σαν μια αέναη
σπερματοαιματοχυσία. Είμαστε ένα παράξενο τσίρκο στα χρώματα του λευκού και του ερυθρού.
ΛΑΟΥΡΑ: Στην υγεία μας, τώρα μου ήρθε το καταπληκτικό κόκκινο φόρεμα της Βασίλισσας και η "σκληρή"
σφραγίδα του, πάνω στο λευκό του πάγου.
ΠΑΥΛΟΣ: Υγεία, ναι, εικονομαχία, μια εικαστική γενικά σκηνοθεσία σπουδαίας αισθητικής,
που ίσως σε κάποια σημεία να ήθελε λίγο επιτάχυνση.
ΛΑΟΥΡΑ: Νομίζω ότι το πρόβλημα ήταν περισσότερο στην δομή του κειμένου, παρά στην σκηνοθεσία.
ΠΑΥΛΟΣ: Ίσως.

ΠΡΑΞΗ ΤΡΙΤΗ

ΛΑΟΥΡΑ: Πάω για ύπνο, μην ξεχάσεις να πλύνεις τα δόντια σου.
ΠΑΥΛΟΣ: Γιατί, πότε ξέχασα;
ΛΑΟΥΡΑ: Έλα, γκρινιάρη, αφού ξέρεις πόσο μου αρέσει να σε φροντίζω...τι λέει η εφημερίδα;
ΠΑΥΛΟΣ: Α, για το πόσο καλοί και πολιτισμένοι άνθρωποι είμαστε, για το υδάτινο Άουσβιτς της Μεσογείου
και τον κανιβαλισμό στην παλέτα της κερδοσκοπίας...μια "μετατόπιση προς το ερυθρό".
ΛΑΟΥΡΑ: Είναι φριχτό, αδιανόητο αυτό που συμβαίνει, μια ακατάσχετη αιμορραγία στα μάτια των ανθρώπων.
Είμαστε τελικά τέτοια τέρατα ρε Παύλο, αυτή είναι η ουσία μας γαμώτο;
Τι έμεινε τελικά μετά από τόσα χρόνια περπατήματος πάνω σε αυτή την γη; Η σκόνη;
ΠΑΥΛΟΣ:...θα σου διαβάσω ένα απόσπασμα του 1854 από την επιστολή του αρχηγού των ινδιάνων, προς τις
Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Ευτυχώς, αυτή έμεινε για όποιον "ελπίζει" σε μια καταστροφή.

" Όλα όσα επηρεάζουν τη γη, επηρεάζουν και τα παιδιά της γης. Όταν οι άνθρωποι φτύνουν στο χώμα
φτύνουν τον εαυτό τους. Δεν ύφανε ο άνθρωπος το δίχτυ της γης, είναι μόνο μια κλωστή του.
Όλα όσα θα κάνει κανείς στο δίχτυ, θα τα κάνει στον εαυτό του.
Όλα τα πράγματα συνδέονται μεταξύ τους, όπως το αίμα ενώνει μια οικογένεια.
Αν μολύνετε το κρεβάτι σας, θα πεθάνετε κάποια νύχτα, πνιγμένοι στα δικά σας απορρίμματα ".

 

Φωτο: ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ

]]>
θεΑθήναι Wed, 17 Jun 2015 05:27:27 +0000
Αδερφοί Καραμάζoφ http://vrilissia.eu/index.php?option=com_k2&view=item&id=5765:αδερφοί-καραμάζoφ http://vrilissia.eu/index.php?option=com_k2&view=item&id=5765:αδερφοί-καραμάζoφ

Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι                      
Σκηνοθ.:Ν. Τριανταφύλλη
Θέατρο  Τέχνης «Κάρολος Κουν»-Υπόγειο        
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ Ι. ΒΑΤΟΥΣΙΟΣ

ΠΡΑΞΗ ΠΡΩΤΗ

ΛΑΟΥΡΑ: Παύλο, βρήκαμε εισιτήρια για τους Καραμάζοφ;
ΠΑΥΛΟΣ: Ναι, είμαστε εντάξει, τα έκλεισα.
ΛΑΟΥΡΑ: Επιτέλους, δύο μήνες σου το λέω.
ΠΑΥΛΟΣ: Τι να σου κάνω...η παράσταση πήρε διαστάσεις ρωσικές.
ΛΑΟΥΡΑ: Ελπίζω να αξίζει την φήμη της...πότε θα πάμε;
ΠΑΥΛΟΣ: Το Σάββατο, στις έξι.
ΛΑΟΥΡΑ: Στις έξι;
ΠΑΥΛΟΣ: Είναι οι μοναδικές θέσεις που βρήκα, και μάλιστα με το ζόρι, οι τελευταίες.
ΛΑΟΥΡΑ: Τέλος πάντων, έχω ακούσει για πολλά κεράσια και λέω να μην πάρω καλάθι.
ΠΑΥΛΟΣ: Μην πάρεις καλλίτερα, ότι κεράσια μαζέψουμε θα τα βάλουμε στις τσέπες.
ΛΑΟΥΡΑ: ...κι αν είναι παραπάνω η σοδειά;
ΠΑΥΛΟΣ: Εάν είναι παραπάνω τα τρώμε και ότι περισσέψει το μοιράζουμε.
ΛΑΟΥΡΑ: Πάντα σου φιλάνθρωπος.
ΠΑΥΛΟΣ: Φιλότεχνος χρυσή μου. Μελέτη και αγάπη για την τέχνη της ζωής.

ΠΡΑΞΗ ΔΕΥΤΕΡΗ

ΛΑΟΥΡΑ:...δύσκολο εγχείρημα...σε πόση ώρα έχει διάλειμμα;
ΠΑΥΛΟΣ: Σσσστ, όπου να 'ναι.
ΛΑΟΥΡΑ: Α, νάτο, ωραία, έλα, σήκω λίγο να ξεπιαστούμε.
ΠΑΥΛΟΣ: Πάμε επάνω, να πάρουμε λίγο αέρα.
ΛΑΟΥΡΑ: Πάμε, είναι ακόμα μέρα. Πως τα βλέπεις τα πράγματα;
ΠΑΥΛΟΣ: Είναι δύσκολη η μεταφορά και η προσέγγιση ενός τόσο ογκώδους έργου, με τόσους λεπτοκεντημένους
χαρακτήρες, πάνω στα θέματα της ύπαρξης και της συνύπαρξης.
Η διασκευή του Διονύση Καψάλη προσπαθεί να μείνει στα κομβικά σημεία και μάλλον καλά κάνει. Πως αλλιώς.
ΛΑΟΥΡΑ: Πράγματι, πως να αποδώσεις ένα μυθιστόρημα τέτοιου μεγέθους και βάθους σε θεατρική μορφή.
Μοιάζει με άθλο.
ΠΑΥΛΟΣ: Γι' αυτό και η σκηνοθέτης προτείνει στους θεατές να το διαβάσουν.
Ξέρει πολύ καλά, ότι αυτό που προσπαθεί να κάνει, είναι μόνο μία μικρή "προβολή" στα όρια του θεάτρου.
Αν μη τι άλλο, είναι έντιμη η στάση της. Γνωρίζει με τι "τέρας" καταπιάστηκε.
ΛΑΟΥΡΑ: Προλαβαίνω να πάω λίγο στην τουαλέτα;
ΠΑΥΛΟΣ: Βεβαίως, είναι δυνατόν να ξεκινήσουμε χωρίς εσένα;
ΛΑΟΥΡΑ: Μμμ...χαριτωμένο, πάω και γελάμε αργότερα.

ΠΡΑΞΗ ΤΡΙΤΗ

ΛΑΟΥΡΑ: Λοιπόν, κύριε συλλέκτα, πως πήγε η συγκομιδή των κερασιών;
ΠΑΥΛΟΣ: Αρκετά καλά, ευχαριστώ. Έφαγα τόσα, ώστε μου μένει η επιθυμία να συνεχίσω και αύριο
με αυτά που έχω στις τσέπες. Εσείς;
ΛΑΟΥΡΑ: Μεγάλη σοδειά, δεν ξέρω που να τα βάλω. Τι καλάθια, τι πανέρια και τι κοφίνια.
ΠΑΥΛΟΣ: Μοιράστε τα κυρία, μοιράστε τα. Κάντε πράξη τα λόγια της αγάπης του Αλιόσα.
ΛΑΟΥΡΑ: Μεγάλη ερμηνεία του Μελέτη, στα άπιαστα βάθη της αποδοχής και της κατανόησης.
Πως να συνυπάρξουν τόσοι χαρακτήρες που φιλοξενούνται μέσα μας, πόσο μάλλον όταν όλα αυτά τα πάθη
προσπαθούν να "κατοικίσουν" σε μια οικογένεια.
Ποιος είναι ο θύτης και ποιο το θύμα; Ποιος είναι ο φονιάς και ποιος οπλίζει το χέρι του;
ΠΑΥΛΟΣ: Βαθιές ερμηνείες, όπως και του πατέρα Καραμάζοφ (Γεωργακόπουλος), του "κακού λύκου",
που λαγοκοιμάται στην καρδιά μας δίπλα στον καλό.
Το θέμα είναι ποιόν από τους δύο λύκους ταΐζεις Λάουρα.
ΛΑΟΥΡΑ: Αχ, μην μου μιλάς για φαγητό, γιατί με το ζόρι κρατιέμαι.
ΠΑΥΛΟΣ: Δεν σε φοβάμαι...με τόσα κεράσια...

]]>
θεΑθήναι Tue, 02 Jun 2015 05:46:17 +0000